Podmiot prowadzący działalność gospodarczą w ramach salonu kosmetycznego powinien w pierwszej kolejności zastanowić się jakie dane osobowe zamierza zbierać i gromadzić oraz w jakim celu.
W salonie kosmetycznym przetwarza się dane zarówno klientów, jak również pracowników salonu, czy osób współpracujących z salonem kosmetycznym w ramach stosunku innego niż umowa o pracę, użytkowników strony internetowej itp. Im większy zakres przetwarzanych danych, tym więcej obowiązków ciążących na prowadzącym salon kosmetyczny w związku z ich ochroną.
Co szczególnie istotne, nie należy przekraczać uprawnień do przetwarzania danych osobowych, w związku z czym w ramach salonu kosmetycznego powinno przetwarzać się dane osobowe wyłącznie w zakresie, który jest niezbędny do osiągnięcia ustalonego wcześniej celu. Analogicznie okres czasu, w którym przetwarzane są dane osobowe nie może być dłuższy niż wynika to z celu, dla którego dane są przetwarzane, każdorazowo nie dłużej jednak niż pozwalają na to przepisy powszechnie obowiązującego prawa.