Salon fryzjerski przede wszystkim ma do czynienia z przetwarzaniem danych osobowych klientów. Jak wiesz, kontakt z klientem może odbywać się na kilku płaszczyznach. Klient może umówić się telefonicznie, może także przyjść do salonu osobiście, aby zarezerwować termin wizyty. Bardzo często udostępniana jest także możliwość wysyłania wiadomości z informacją o chęci rezerwacji miejsca drogą mailową lub za pomocą Messengera. Na rynku istnieje także możliwość korzystania z programów do rezerwacji terminów online.
W zależności od powyższego przetwarzać możesz inny wachlarz danych. W większości będą to jednak dane identyfikacyjne oraz dane do kontaktu.
W przypadku natomiast wspomnianego wcześniej programu do rezerwacji wizyt online, pamiętać powinieneś, że firmy prowadzące takie systemy rezerwacji również powinny dostosować swoje oprogramowanie do wymogów Rozporządzenia o ochronie danych osobowych. Powinieneś korzystać tylko z takich serwisów, które zapewniają odpowiedni poziom ochrony danych osobowych.